torsdag 23 december 2010

Dan före doppareda

Det drar minsann ihop sig och i morgon smäller det, julafton är nära. Jag befinner mig sedan i tisdags hemma i Avesta där jag kommer att fira julen med nära och kära. Det är riktigt mycket snö här och minusgrader så det räcker och blir över. Det är riktig vinter så jag skall inte klaga på kylan, det är som jag brukar säga att jag hellre har -20 grader kallt än 2 grader varmt på vintern. Man vänjer sig ganska så fort med kylan tycker jag.
Det har hunnit bli några pass här hemma sedan jag anlände och idag har jag kört ett tre timmars pass i ett fantastiskt vinterväder -15 grader och gnistrande sol. Det va bara att åka och njuta i de tre timmarna och känna hur energin snarare rann in i kroppen än ut.
Träningen har flutit på bra sedan hemkomsten från Norge och jag tycker att kroppen känns som sej bör just nu. Jag planerar att träna på en del över jul och nyår för att få lite träning i ryggen inför resterande delen av säsongen, det är ack så viktigt även om det innebär att jag förmodligen kommer att bli lite sliten.
Allt stökande inför julen verkar vara klart nu och ikväll blir det lite uppesittarkväll med gamla goda grabbar från Avesta, det blir skoj att träffa killarna en sväng då det va länge sedan nu.
Här nedan lägger jag in den absolut bästa jul låten alla kategorier enligt mig så känn stämningen bara.



Jag vill passa på att önska er alla en riktigt god jul.

// Bossel Jimmie Johnsson

Inga kommentarer: