onsdag 15 december 2010

Då va det dags igen

Veckan efter helgens tävlingar i Åsarna har rullat på även om den är i kyligaste laget, nu börjar temperaturena krypa nedåt -20 och det är lite kallt om man skall träna och framförallt om man vill köra lite fart. Jag har dock kunnat köra det jag planerat än så länge och det har känts bra tycker jag. Idag har jag kört lite styrka på fm och tänkte bränna av skidpasset kring 1-2 tiden när det är som varmast.
Imorgon är det så dags igen att dra på tävlingshelg för tredje helgen i rad, veckorna blir korta när man drar till tävlingarna redan på torsdagarna, men hinner liksom inte så mycket de tre veckodagar man är hemma då. Denna gång drar vi till Savalen i Norge för att tävla i den Skandinaviska cupen vilket innebär mycket folk och väldigt bra motstånd . Skandinaviska cupen åker de åkare som är strax utanför ordinarie landslag i sina länder och det kommer åkare från exempelvis Norge, Finland och Estland som håller hög nivå. Det kommer med andra ord att bli en grymt tuff och rolig helg. De distanser som jag skall åka är 15km fristil och 15km klassiskt. Det ser dock ut att kunna bli ganska så kallt dit vi skall så det är bara att hålla tummarna att tävlingarna kan genomföras.
Den senaste tidens tävlande och resande har gjort det lite svårt att hålla igång fredaslåtarna och detta är ju så klart beklagligt. Som lite plåster på såren som kommer jag nu här nedan att lägga in en grym låt som kanske kan få er på lite bra humör mitt i veckan. Låten hörde jag för första gången i torsdags och har gått varm i mina hörlurar hela den gångna helgen och den snurrade även i mitt huvud under delar av 15km loppet i söndags.



Nu blir det lunch på Vildgåsen, sedan skidor och sist men inte minst förberedelser inför morgondagens resa till Norge.

// Jimmie Johnsson

Inga kommentarer: