fredag 21 januari 2011

Äntligen Älvdalen igen....

....om än bara en kort sväng så är jag snart på väg till Älvdalen, ALLTID lika härligt att få åka dit. Anledningen till att jag åker dit är att jag i morgon kl 11.00 står på startlinjen i Oxberg för att köra det första Intersportloppet. Det är ett nytt långlopp med start i Oxberg och mål i Moraparken. För er som är bekanta med loppen under vasaloppsveckan så går loppet samma sträckning som halvvasan och skejtvasan och är 44km långt.
Jag och min personlige coach och serviceman pappa Björn kommer att åka till Älvdalen där vi sover hos min farmor och farfar inatt och får på så vis nära till starten imån. På vägen upp kommer vi att stanna till och testa lite skidor längs med banan så vi är bra förberedda inför morgondagen.
Nu är det dags att packa det sista och göra sig klar för avfärd. Det är ju förstås så att det är fredag idag och då kommer det en fredagslåt som tar er in i helgen med en skön känsla. Det blir denna gång en låt som både jag och coachen kan stå för :-). Gitarrsolot som kommer 5.20min in i låter rekommenderas starkt för att komma in i en bra känsla inför helgen och glöm inte att skruva upp volymen för att få det bästa resultatet.



Trevlig helg Jimmie

Inga kommentarer: