lördag 15 januari 2011

Fix och trix

I morgon är det dags för mitt första långlopp för denna säsong och det skall bli riktigt skoj att köra Grotfallsrundan i Grängesberg. Inför en tävling av detta slag så krävs det lite annorlunda förberedelser än när man åker de traditionella distanserna. Idag har jag därför kollat över dricka utrustningen tillexempel. När man tävlar i 42km så kräver det att man får i sig lite vätska under tiden så att man orkar med jobbet hela vägen hem. Sportdrycken är fixad och bara att värma i ordning i morgon, termosar har jag så att vätskan håller sig lite varm. Det är lagom med ljumen vätska tycker jag, kall vätska i en trött mage är inte så skönt. De flaskor som jag får drickan i är också checkade. Det har även varit lite fixande med stavar inför morgondagens race. Men nu tror jag att jag skall vara redo att köra imån.

Nu blir det lite sprint titt och laddning inför imån.

// Jimmie Johnsson

Inga kommentarer: