måndag 22 november 2010

En bra måndag kanske?

Sitter nu i Älvdalen och är lite halv hel nöjd just för tillfället. Idag är det inte bara måndag och början på en ny vecka med nya möjligheter utan det är också slutet på en längre träningsperiod för min del. I och med genomföradet av dagens intervallpass så har jag tränat och eller tävlat 14 dagar i sträck utan vilodagar, det känns i kroppen nu. Jag skulle ju inte vilja påstå att jag flyger fram i spåret just för tillfället med det är inte meningen heller. Vinter är lång och jag tror att jag kommer att ha igen denna 14 dagars period framöver i vinter. Nu känner jag att det är dags att dra i handbromsen och låta kroppen hämta lite ny energi, det behövs. Tanken är alltså att nu lätta lite på träningen och försöka komma i lite form inför kommande tävlingar. Hur lång tid det tar att hitta formen är det ingen som vet utan det gäller bara att slappna av och ha tillit till att den infinner sig i sinom tid.
Avslutade som sagt träningsperioden idag med ett intervallpass i den klassiska stilen på Älvdalens skidstadion. Känslan i kroppen på dagens pass va något bättre än den som varit den senaste veckan och det kändes så klart skönt. Idag fanns det lite krut i kroppen och det va skoj att köra intervaller. Jag gillar verkligen att träna här i Älvdalen och jag får en massa positiv energi bara av att vara i denna underbara by. Nedan kan ni se två bilder från dagens pass tagna av mästerfotografen Emma. Hon lyckades även fota en del snökanoner med de bilderna lägger jag inte in :-)



Hööj från en som garanterat sitter still i em.

Inga kommentarer: