onsdag 24 november 2010

Inatt har jag VILAT

God förmiddag är det för vissa men för min egen del så är det nästan god morgon. Inatt har jag sovit 13 timma så det blev verkligen vila för kroppen. Jag slog ihop gluggarna 22.00 igår och gick upp ur sängen igen 11.00 idag. När jag vaknade va jag pigg som en lärka, det är något ovanligt då man brukar vara trött när man sovit lite för "länge". Detta tyder väl då på att jag inte sovit för "länge" utan att det va precis va jag och kroppen behövde, GÖTT DÄ.
De va knappt att jag han svälja frukost mackan innan jag satt vid lunch bordet på Vildgåsen där det som vanligt serverades god lunch även om min aptiti idag inte va den allra bästa. Nu sitter jag i soffan med en varm kopp kaffe och ser hur det snör ute. Jag tittar gärna ut genom fönstret för i andra ändan av rummet ligger en inte helt trevlig hög med skolböcker som gärna vill och borde få lite uppmärksamhet. Det va ett tag sedan vi sågs nu men jag känner inte en ömsesidig saknad, jag tror att de har saknat mig mer än jag dem. Jag kan faktiskt inte säga annat än att de i nuläget känns som ett nödvändigt ont men så är det ibland.
Det finns dock en ljusglimt i kväll då jag skall på mitt första friskis och svettis pass någonsin. Vi är ett gäng som blivit inbjudna till att deltaga på ett pass med rörelse och styrka till musik och det skall bli sjukt kul att testa detta. Jag ser verkligen fram emot kvällens pass. Fram tills dess så blir det mera vila och lite plugg också då.

// Jimmie Johnsson

Inga kommentarer: