fredag 19 november 2010

Hem till Falun och vände, idag drar jag till Älvdalen

Igår kom jag hem från Bruksvallarna och jag har haft några bra träningsdagar där i veckan men jag nöjer mig inte med det. Känner att jag vill hålla ut lägret längre än de fyra dagar som vi kört i Bruks så därför drar jag vidare till Älvdalen idag och fortsätter lägret på egen hand. Planen är att vara där tills på måndag och på så vis få ett rejält läger med mig in i säsongen, gött dä.
Förhoppningsvis är det som vanligt fint på stadion i Älvdalen och slingan skall nu vara längre än de 1.6km som jag åkt på tidigare där så det kommer nog att bli bra där. På höjderna ovanför Älvdalen finns ett ställe som heter Rännkölen där det funnits 16km fina skidspår av natursnö ända tills någon nöt plogade vägen där, ibland blir man bara så trött och undrar hur vissa människor tänker.
Nu är det bara att hämta den sista tvätten och packa lägerväskan igen då, i em åker jag skidor i Älvdalen, finns det nå bättre? säg ni.

// Jimmie

Inga kommentarer: