måndag 1 november 2010

Jag säger bara ÄLVDALEN

Det blev ett litet uppehåll i bloggandet tydligen men här kommer en uppdate från mina senaste dagar. Som planen såg ut från början så skulle säsongens första läger på natursnö avverkats förra veckan men så blev dock inte fallet då snön lös och fortfarande lyser med sin frånvaro. Det hela slutade med att det blev några dagar i tunneln i Torsby och en sväng till Älvdalen .
I Torsby tillbringade vi några dagar och folkmängd i tunneln va helt ok men det va lite sämre med föret. Det va väldigt löst och lite svåråkt nu dock gick det lite lättare där inne nu än förra gången vi va där.
Efter Torsby så blev det Älvdalen som fick sig ett besök igår då vi på DSA och vissa i klubben gjorde en dagstripp dit och genomförde 2 pass. Älvdalen imponerade och hade producerat och lagt ut ca 1.6km konstsnö och med tanke på rådande väderlek så va det riktigt bra förhållanden tycker jag. Spåret va hårda och höll bra såväl klassiskt som skate. Givetvis fanns det lite spår av bark och en och annan sten men med ett par lite sämre skidor så är det bara att köra järnet. De som gjort detta genomförbart och som har jobbat med snön skall ha en stor eloge. Det va mycket folk som va där och åkte på fm igår och det va kul att se så många skidsugna åkare. Mellan passen så passade jag och Emma på att hälsa på min farmor och farfar som bor i Älvdalen och farmor bjöd på en kanon god lunch. Det va kul att träffa dem en kortis också då jag inte sett dem sedan i somras.
Nu i skrivandets stund så sitter jag lite snopet med halsont som kom inatt helt oväntat. Tråkigt så klart med det är inte så mycket att göra någonting åt.

// Jimmie

Inga kommentarer: