måndag 8 november 2010

Träningsrace i Älvdalen igår

Igår avslutade jag min weekend i underbara Älvdalen med ytterligare två bra skidpass. På fm igår så körde skidhögskolan, Falun Borlänge SK och IFK Mora en träningstävling på den fina slingan i Älvdalen. 8x1.6km skate va det som kördes. Det blev en bra genomkörare och ett moment som va ganska så likt en "vanlig" tävling och det fanns lite nerv innan start. Racet gick ok för min del, jag känner att forman inte riktigt vill infinna sig men jag hade turen att få en del fina ryggar att åka med på delar av racet så jag fick lite hjälp att hålla farten, det va bra för min del. Här nedan kommer en del av resultatlistan.

1:a David Frisk +0.00 (Topp form)
2:a Rikard Andreasson +0.35
3:a Jocke Engström +0.41
4:a Jimpa Johnsson +1.01 (Dagens häng)
5:a Johan Granath +1.08 (Bittrast efter målgång)
6:a Peter Arnesson +1.13
6:a Anders Solin +1.13
8:a Adam Larsson +1.29 (På G i år)

På em igår så körde jag ett lugnt pass i den klassiska stilen innan jag drog mig hemåt Falun igen. Det va bra att få sig lite skidåkning hela helgen och skidvanan börjar så smått att infinna sig känns det som. Jag hoppas på några fler km innan jag står på startlinjen i Bruksvallarna om en vecka.
Nu skall jag hoppa ner i badkaret och träna lite på mitt fjärilsim.

Hööj Jimmie

Inga kommentarer: