söndag 28 november 2010

Träningsrace i klassisk stil

Idag avslutade vi race helgen här i Falun och Borlänge med att köra race klassiskt i Bergebo i Borlänge. Trots att de inte är så mycket snö här och en viss skepsis från min sida innan tävlingen så visade det sig att det ändå va ok förhållande och en bra bana som tävlingsledningen hade fått till. Det lätta snöfallet som va under natten hade dock gjort spåren lite lösa och aningen svår åkta, det gällde med andra ord att slappna av och åka ut på skidorna. Detta tycker jag att jag lyckades med ganska så bra även om det är jobbigt när man börjar bli trött.
Jag tycker att i stort hela racet gick bra för min del, kände mig dock lite seg den första fjärdedelen men tycktr det lossnade mer och mer efterhand och jag höll tillslut ihop hela loppet på ett bra sätt. Jag tycker att jag i och med dagens race fick de svar som jag ville ha på vart i formkurvan kroppen befinner sig.
Jag vann dagens träningsrace i Bergebo 25 sek före Martin Larsson och 41 sek före Kalle Gräfnings, det är alltid gött med seger även om det bara är ett träningsrace.
Gött med första advent idag med då ljuset är tänt och den kan bli en och annan glögg ikväll kan jag tro. Det börjar bli dags att känna in julkänslan lite.

Höööj Jimmie

Inga kommentarer: