måndag 8 mars 2010

Inte min dag i fäders spår

Årets vasalopp är då genomför, jag fick dessvärre känna på hur det är att åka ett vasalopp då man inte har en bra dag där kroppen inte vill det knoppen vill.
Början på loppet gick som vanligt för min del då jag ligger lite längre bak i fältet efter första backen och tar lite placeringar på myrarna. Låg med bra sedan hela vägen fram till backarna upp mot Risberg då jag upplevde att det blev en liten liten tempoökning som brukligt är. I år räckte dock denna mikroskopiska ökning för att jag skulle få slita och tvingas lämna huvudklungan. Detta är förstås inte bara fysiskt utan också psykiskt påfrestande att så pass tidigt i loppet tvingas inse att idag är nog inte min dag.
För min del var det bara att bita i det sura äpplet och genomföra årets vasalopp på bästa möjliga sätt, det blev ett rejält träningspass för min del som slutade med placering 29 i vasaloppet 2010. Detta är min sämsta placering på mina 5 starter så det blev en liten plump i protokollet.
Om ganska exakt ett år är det den 6 mars 2011 då vet i allafall jag vad jag gör, gissa det ni?
En låt som är av lite speciell betydelse för mig och som speglar ganska bra vad jag känner just nu är den du hör om du trycker här.

Höj Jimpa

10 kommentarer:

Nettan sa...

Hejsan!

Du var jätteduktig ändå. =) Bättre lycka nästa gång....=) Hoppas att allt är bra med dig annars. Kram//Nettan

Jimpa sa...

Ja det blir fler år med vasan. Allt är bara fint annars.

Adele sa...

Halloj!
FY F vad bra att bli 29a när man har en dålig dag!/Kram Adele

Anna sa...

men du kan va glad att du höll mej vaken trots att jag jobbat natt:)så spänning bjöd du allt på....o vi kommer garanterat sitta där vid tv;n 6 mars 2011.Staffan säger att han ska åka.... jag tror dock det handlar om en kommande 40-års kris...men säg inget:)tjingtjing

Kingen sa...

Kingen sa, vi vet vad som komma skall.

Kingen sa...

Kingen sa, vi vet vad som komma skall.

Kingen sa...

Ifall inte någon förstog så tog jag det 2 gånger.

Jimpa sa...

Ja det va bra Kingen att du tänker på eventuella trögskallar som läser bloggen :-)
Tack ni andra för fina kommentarer. Vasaloppet kan kanske vara en bra lösning på en 40-års kris? :-)

Snyggfaster sa...

Jag tycker ialla fall att du körde bra. Man kan inte vara på topp varje dag, men det var ju synd att det var just den här dagen som du gick ner i källaren. Nää nästa år tror jag bestämt att Team Willys måste åka upp och hjälpa till så det blir någon ordning liksom ;)

Jimpa sa...

Ja det kanske är det som krävs, men då får ni nog byta team namn och ny langar väska? :-)