tisdag 9 mars 2010

Uppmjukning av kroppen

Bilden är från Bruksvallarna tidigt i vintras.

Idag har jag varit ute på fm och mjukat upp den stelhet som av någon anledning infinner sig i kroppen efter vasaloppet. Det blev ett fint skate pass som inte kändes helt fel. Det blev ett varv på elit 15 banan och ett på milen. Det finns mycke spår att välja på på Lugnet nu, jag gjorde också premiär i mördarbacken och tog hela backen en gång, den är riktigt fin i skate den.
Jag tycker att samma fenomen utspelar sig varje år nämligen att när jag åker till Älvdalen innan vasan så är det vinter men när jag kommer hem till Falun igen så har det blivit vår. Så är fallet även detta år och det tycker jag är skönt. Nu ser jag fram emot en månads fin vårskidåkning, det brukar vara väldigt fint dä.
Sitter och lurar på om det blir ett pass till i em med Emma kanske, den som lever får se :-).


Hallå Jimmie

Inga kommentarer: