fredag 12 mars 2010

Sol och skidåkning....

.... är sannerligen ingen dålig kombination. Det har jag testat av på fm idag då jag körde ett lugnt 2 timmars pass i strålande sol och nypistade spår. Det är nå alldelens otroligt vilket väder det har varit de senaste dagarna här i Falun. Man bara åker och åker samtidigt som man känner hur energidepåerna bara fylls till bredden. Det är de stunderna man får uppleva i och med vår skidåkningen som man kan tänka på de mörka höstdagar då det är snöslassk och 2 plusgrader när man drar ut på rullskidspass. De är en skaplig kontrast mot de jag upplevt idag.
Vad gör man nu då en sådan här fin fredag, jo jag tror att det blir ett tripp till Bjurs och hälsa på min bror och hans familj. Har inte vågat visa mig där på hela vintern då man är lite infektionsädd mitt under säsongen. Man är ju sååååå roligt på det viset som skidåkare. Men de får sig nog en på hälsning på em idag.

Allt för nu Jimmie

Inga kommentarer: