fredag 18 juni 2010

Dag 2 på Sveg lägret

Dagen började 04.00 inatt då åskan small så att man vakna av att hela huset skakade och sedan kom regnet. Hela förmiddagens skate rullskidpass genomfördes i kyla och regn.
Idag va det alltså dags att klämma intervaller igen och denna gången höll vi till på rullskidbanan som är otroligt fin. Långa tröskelintervaller stod på programmet och det va 10 stycken som skulle avverkas. Jag hittade en bra fart nära tröskeln direkt tycker jag så det var bara att pumpa på de 10 intervallerna och det blev ett fint pass. När jag kört den sista intervallen stod den effektiva tiden på drygt 1 timme och 30 min intervalltid, detta pass kör man inte varje dag. Det var en skön känsla i benen efter passet och det darrade en aning i benen utför trappan på väg till lunchen, gött dä.
På em var det på pigga ben, trot eller ej, som jag sprang iväg på ett distanspass löpning. Det blev en runda med lite blandad löpning med uppför, utför, stig, myr, obanat och inte helt enligt planen. Det hela blev tillslut ett bra pass och nu sitter man i soffan nöjd och glad. Imorgon tar vi nya tag och kör enligt rycktet 3 pass.

Hej och hopp Jimmie Johnsson

Inga kommentarer: