tisdag 22 juni 2010

Muskeltrött

Hemma i Falun är jag nu igen sedan i Söndags kväll. Avslutningen på lägret gick bra i Söndags då jag skrapade ihop ytterligare några träningstimmar blandannat genom att löpa igenom Lassbo rundan, tydligen en känd runda i Sveg. Det var en runda son va ganska så tungsprungen och där stor del går på myrar och i lite obanad terräng. En fin och som sagt något tungsprungen runda. Hela förra veckan svarade kroppen bra på träningen och speciellt på lägerdagarna i Sveg. Det innebar att jag kunde köra hårt och kroppen fick då smaka på en del känner jag nu.
Idag har jag kört ett intervallpass rullskidor klassiskt med Rikard Tynell och Kalle Gräfnings, dessa bägge herrar va starka idag och de körde ifrån mig. Till mitt försvar får jag väl dock säga att jag hade lite tyngre rull än de. Det var också under detta pass som dagens rubrik kom väl tillpass, muskeltrött. Jag känner mig rätt fräsch som ett allmäntillstånd men kände under passet idag att jag är lite muskulärt sliten sedan förra veckans aktiviteter.
Det är lite gött att känna detta samtidigt som jag får ta lite hänsyn till detta i träningen och vara medveten om varför det kanske känns lite tungt några dagar nu, inget farligt BARA nyttigt skulle jag tro.
Det ser i nuläget ut som om jag kommer att köra en skidtävling i Sya på midsommarafton, det kan ju bli lite kul. Men det blir mer om det senare, detta var allt för nu.

// Jimmie Johnsson

Inga kommentarer: