lördag 19 juni 2010

Dag 3 i Sveg och 3 pass idag

Lördag idag och kungligt bröllop, det firades här i Sveg med att köra tre pass och det känns i kroppen nu. Dagen inleddes med ett impulspass klassiskt på rullskidor och i direkt anslutning till det ett maxstyrke pass. Man vaknade till direkt på morgonen med andra ord.
Klockan 14.00 va det dags för dagens andra pass som bestod av 2 timmar stakning på den "något" kuperade rullskidbanan här i Sveg. Det var med lite skakiga armar sedan förmiddagspasset som jag stakade mig iväg till banan. Väl där så var det bara att pumpa på och passet gick riktigt bra för mig och jag höll ett rätt så högt tempo passet igenom, det va också planen. Detta pass va grisigt jobbigt och armar och mage fick sig en rejäl duvning.
Efter middagen va det så dags för det tredje och sista passet för dagen. Detta pass var ett styrkepass som inriktade sig på stabilitet och uthållighet. Det visade sig bli ett riktigt mördarpass för musklerna och det hela avslutades med två olika medleyn. Efter det skrek kroppen att det va dags att sluta för dagen. Dagen avslutades med en omgång basket "21" som man sopade hem så nu kommer jag sova gott skulle jag tro.

Möra hälsningar från Sveg Jimmie

Inga kommentarer: