söndag 24 oktober 2010

Bra träningshelg

Ja det har ju avverkats en träningshelg här i Falun och Borlänge regionen. Det hela startade igår med ett race på rullskidor i den klassiska stilen. Det racet blev 32.28 minuter slit och pina för min del. Kroppen ville inte alls svara och hade nog helst av allt legat kvar i sängen kändes det som. Men det va bara att bita ihop och genomföra racet på bästa sätt även om det inte alls är kul att raca med en kropp som inte vill.
På em igår va det ett löppass + styrka som stod skrivet på planeringen. Vi va ett gäng som gav oss iväg och sprang en fin runda här i Falun kring Jungfruberget, Skuggarvet och Lugnet och det hela avslutades som sagt med ganska så tuff styrka. Det kändes fint i kroppen igår kväll efter dagens bravader ochmin kropp fick sig en genomkörare som skulle visa sig positiv inför dagens pass.
Ja för idag har det löpts race i Borlänge från älven upp till Bergebo. Det va ett race som började ganska sp flackt och avslutades med en hel del stigning. Racet va enligt uppgift kring 3 km något kortare skulle jag tippa. Passet gick till så att vi körde ett race först och det gick helt ok för min del tycker jag. Känslan i kroppen va bättre idag än igår vilket va skönt att känna. När vi kört ett race så sprang vi ner ca 2/3 av banan och körde ett race till i en lite jaktstartsvariant som ingen riktigt förstod men vi körde på bara. Även detta race gick bra för mig och jag kunde kräma ur de sista krafterna ur kroppen riktigt bra i de sista stigningar na upp mot toppen och målet.
På em idag hade jag vila vilket inte har inträffat på en längre tid nu så det kanske va läge att låta kroppen hämta igen lite träning och ladda baterierna en aning. Det är inte så mycket kvar nu av den tuffa höstträningen så det gäller att ta tillvara på varje dag nu känner jag och i detta läge tränar jag mycket hellre för mycket än för lite. Det gäller att våga plåga kroppen, en sliten kropp vilar och kommer igen medans en otränad kropp får slita ont på tävlingarna i vinter, så resonerar jag i alla fall.
Nu skall jag göra lite mat till min kära sambo som tränat ett pass på em också och idag bjuds det på en svensk klassiker genom hemma gjort potatismos och falukorv, det går alltid hem.

Höööj Jimmie

1 kommentar:

Adele sa...

Nu blev jag hungrig!!Magnus fick extratjänst så söndagskvällen så det blir nog en sallad för min del.
Min snögubbe har smält bort idag,det blev en löptur i regn o rusk.