tisdag 8 december 2009

Årets första...

julbord har nu avnjutits med Dala Sports Academy (Idrottshögskolan) detta är en årlig tradition, mycket trevligt. Man är hemma i Falun igen efter en längre tid i Idre och helgen var rolig då jag förutom att tävla kunde umgås lite med familjen, det ger alltid extra energi. Jag körde bland annat 2 grymma skidpass med min bror Erik 7 år. Han har en hel del intressanta funderingar om ett och annat och vi fick många glada skratt tillsammans. Han är grym :).
Idag har jag också avverkat säsongens första skidpass på Lugnet där det ligger ca 1 km snö. Det var ett sprintbetonat pass som jag genomförde med skidhögskolan. Blev en del bra man mot man körning, bra träning inför helgen.
I helgen är det dags för andra tävlingshelgen i intersport cup / Sverige cup och det står 15km klassiskt samt sprint i fristil på programmet. Det skall bli riktigt kul att få testa kroppen på 15km klassiskt.
Jag sitter och lurar lite på hur man i allsin dagar ska få till lite jul känsla denna "vinter", det närmar sig jul med stormsteg men känslan är ännu ej innfunnen. Det är väldigt svårt att hitta den också utan minusgrader och snö, hur skall detta gå. Senaste tiden har jag och Emma gjort våra försök att finna känslan genom att spela julmusik och dricka glögg när mörkret har lagt sig så vi ej ser barmarken.

Hälsningar Jimmie

Inga kommentarer: