söndag 20 december 2009

Vinter blev det

Jo men visst blev det vinter tillslut även om det satt långt inne i år. Det blir så mycket ljusare och finare ute när det kommer lite vit snö. En jul utan snö är ingen riktig jul om ni frågar mig. Det börjar kännas att det är nära nu.
Idag har jag genomfört två bra skidpass. Fm passet genomfördes i Stångtjärn med trevligt sällskap i form av Patrik Garphyttan Karlsson, dessutom hade vi delar av passet sällskap av tre heta brudar, det är aldrig fel. Klassisk skidåkning blev det i alla fall på lite vägar och i naturen det var helt ok spår med tanke på snötillgången och överaskande bra kupering på elljusspåret.
På em genomförde jag ett race också det i klassisk stil och jag körde på Lugnet. Jag tycker att det kändes riktigt bra i kroppen och den svara som den skall, då är det kul att köra fart.
Jag är nu inne i en träningsperiod som kommer att hålla i sig över jul och jag kommer att köra på ganska så mycket nu. Efter träningsperioden är det dags för nästa tävling som blir morapinglan den 27:de december. Jag längtar verkligen efter att få tävla igen.

Sajum så Jimpa

Inga kommentarer: