fredag 4 december 2009

Stakning ?

Ett dilemma som är en stående punkt vid klassiska sprintar hittills på säsongen blir det enbart stakning eller ej?
Imorgon är det första Sverige cupen för säsongen och klassisk sprint står på programmet men arrangörerna bjuder åter igen på en stakbana. Det är inte mig emot men det kunde vara kul att åka en renodlad klassisk sprint ibland också. Det blir nog spännande tävlingar i morgon hur som helst. Seniorklassen startar tidigt 9.00 och det tycker jag är riktigt skönt, då skall jag vara taggad.
På fm idag har jag testat lite skidor och testat stakbanan i ett inte alltför trevligt väder, det blåser och snöar men jag klagar inte det är ju äntligen vinter, gött dä. På em blir det lite mera skidtestning och sedan laddning inför morgondagens sprint. Nu har även alla klubbkompisar kommit upp hit till Idre och vi är ett stort glatt gäng på 14 st aktiva, det är bra det. Det finns alltid någon att snacka skit med.
Jag har för övrigt precis avslutat ett 2 timmar långt seminarium via nätet, vissa måste ju vara seriösa med skolan, ni har det bra ni andra.

Höj på er Jimmie

Inga kommentarer: