tisdag 22 december 2009

Har dragit söder ut

I morse brände jag av ett teknikpass på lugnet i -17 grader, det gick riktigt bra. Skönt att veta att tekniken sitter hyfsat. Efter passet blev det en lunch på mitt matställe Vildgåsen alltid lika god mat. När lunchen satt som ett smäck i magen tog jag och Emma volvon för att bege oss söder ut. Vi skall nämligen fira jul nere i Borensberg där Emma kommer ifrån, för er som inte känner till denna världsmetropol så ligger stället mellan Motala och Linköping. Det är vitt och fint nere här vilket är väldigt bra för julkänslan, det blir nog bra det här.
I morgon är det vilodag men på Julafton skall jag testa spåren här, det finns 1,3km konstsnö här som svärfar har ställ i ordning. Har aldrig åkt skidor så här långt söder ut förut det blir en ny upplevelse.
Lycka till i julstöket allihopa det är inte långt kvar nu.

Höj Jimpa

3 kommentarer:

Anonym sa...

kingen sa du får ta och läsa på din geografi, har jag inte helt fel ligger Jönköping längre söderut.

Jimpa sa...

Helt rätt, jag kom på det jag också och jag skall vara georafilärare.

kingen sa...

ja just det.