lördag 10 oktober 2009

Härliga Lördag

Ja det får man väl ändå säga, solen skiner första passet för dagen är avklarat och lunchen sitter som gjuten i kistan. Vad mera kan man begära? Dagens första pass blev ett skönt distanspass klassiskt på rullskidor. Det var riktigt mysigt att åka passet i Falun med omnejd när solen bröt igenom diset som lagt sig på grund av den -1 graden som var ute idag. Det är en helt underbar luft som man får dra ner i lungorna, med risk för att bli tjatig men hösten är underbar när det är så fint väder som vi har för tillfället.
Snart kommer min syster med ny införskaffat körkort och hämtar upp mig så ska vi åka och hälsa på min bror och hans familj, det skall bli roligt vi har inte setts på ett tag. Jag får väl återkomma med betyget för syrrans körning, det blir spännande och se vilken sida på vägen hon kör på.
Ikväll är det ju tydligen fotboll också det kan väl knappast ha undgått någon, själv är jag väl inte så värst intresserad. Men det är klar att det är kul om Sverige kan ta sig till VM, blir lite roligare att kika på då. Jag får väl heja lite ikväll då.

// Jimpa

Inga kommentarer: