onsdag 7 oktober 2009

Träningsverk

Ja men visst åkte på en skön träningsverk efter gårdags kvällens hårda aktiviteter. Det är alltid lika härligt när man vaknar på morgonen och känner att det värker någonstans i kroppen när man stiger upp ur sängen. Då har man ett bra kvitto på att man gjorde lite nytta dagen innan. Som jag vet av tidigare träningsverkserfarenheter så blir det inte bättre i morgon, gött de.
Idag har jag varit ute och luftat träningsmaterialet två gånger, dessutom har jag haft en dust med min kompis brå-sterken alltid lika angenämnt. Jag kände av gårdagens stavgång lite i dagens träning. Det är för jävla jobbigt och bra att gå stavgång man tränar hela kroppen känns det som och det är alltid jobbigt.
För övrigt rullar väl vardagen på tycker jag man har häcken full som vanligt och behöver inte fundera på vad man skall göra av tiden direkt, det ligger på.

Kan väl passa på att puscha lite för Hackmora bergslopp igen, denna tävling som min löparklubb Sågmyra SK arrangerar. Det är en lite annorlunda och rolig löptävling där man springer mestadels uppför i ca 3 km. Mycke laktat kan jag utlova, en härlig upplevelse. Så ta chansen att pumpa er fulla av mjölksyra och ställ upp på Söndag. Sågmyras hemsida hittar du här.

Hälsningar Jimmie

Inga kommentarer: