torsdag 29 oktober 2009

Hemma igen

Då var jag hemma i Falun igen efter några dagar i den fina Bruksvalls terrängen. Det blev 4 bra träningsdagar i väldigt blandat väder. Har nog känt på alla sorters väder de här dagarna, allt från regn, snö och sol. Det var förvånansvärt bra snöförhållanden dock och jag har då aldrig varit med om att det varit så bra så tidigt någon gång. Tack vare de växlande väderförhållanderna så sattes vallakunskaperna på prov direkt och resultatet blev varierat kan jag erkänna. Det är faktiskt inte helt lätt att valla när det regnar i byn och det kommer torrsnö på fjälle. Annars gick lägret ok men inte mer för mig. Jag var rejält trött på det första passet vet inte riktigt vad som var felet men jag fick faktiskt slita för att ta mig hem, skumt men så är det ibland. Det positiva är dock att jag resterande tid av lägret bara blev piggare och piggare. På gårdagens 3 timmars pass så var jag mycket pigg under hela passet och det kändes riktigt bra, bra dä. Förhoppningsvis var jag på en snabbvisit i källaren första passet men är åter på banan nu igen.
Idag är det vila och som brukligt är på en sådan dag så får man sköta diverse sysslor som man inte hinner med andra dagar. Det är bra med lite sådana dagar ibland har jag hört. Jag hoppas kunna bjuda på lite fina vinterbilder senare idag men för tillfället går det inte att ladda upp nå bilder så jag provar lite senare.

Vi hörs Jimmie

Inga kommentarer: