söndag 4 oktober 2009

Söndag och slutrapport av läger

Min frukost på vilo dagen


Idag är det en välbehövlig vilodag efter ett 6 dagars långt mängdläger i Sälen. När det är vilodag brukar jag passa på att äta någonting annat än havregryns gröt som jag annars alltid äter till frukost när jag skall träna. Så en härlig långfrukost framför TV:n blev det idag, ser väl inte helt fel ut va?
Igår avslutade jag lägret med ett så kallat krosspass på 4 timmar på förmiddagen, för mig innebar detta 1timme löpning följt av 1,5 timmar rullskidor klassiskt och avslutades med ytterligare 1,5 timmar löpning. Ett skönt pass där jag blev av med den allra sista överflödiga energin som fanns kvar i kroppen. Det var inte så svårt att sitta still i bussen på vägen hem :).

Hela lägret tycker jag gick bra för min egen del, det var fokus på mängd detta läger och det blev knappt 27 effektiva träningstimmar på 6 dagar. Vi fick ju även in två hårda fartpass på lägret som också kändes bra och det är skönt.

Nu väntar lite hemma sysslor resterande av den här dagen och i morgon är man tillbaka i vardagen med skola och allt vad den innebär. Jag måste säga att för mig känns det lite som att åka på semester när man åker iväg på läger. Man behöver bara bry sig om träningen och jag försöker att glömma andra saker som borde göras då för att hålla fullt fokus på träningen.

Har hört att det är kanelbullens dag idag, inget som vi som inte äter gluten firar direkt. Finns inga goda kanelbullar till oss :(.

Fortsatt trevlig söndag på er // Jimmie

Inga kommentarer: