onsdag 25 augusti 2010

Hatkärlek - hemmaläger dag 3

Jajjemen idag var det stavgång i Rommes backar som stod på programmet och det var grisigt jobbigt som alltid, man har en slags hatkärlek till dessa pass då man nästan gruvar sig innan dem men samtidigt ser man fram emot dem på samma gång. Det blev ett tuffta pass där både pumpen och benen fick smaka på. Det är en fruktansvärd syra i benen som jag arbetar med när jag kör skidgången, gött dä. Det finns en låttext som beskriver ganska så bar de känslor man upplever när man kör dessa pass i Romme. Här nedan kommer ett utdrag ur texten som rullade i mitt huvud idag under passet.:

Jag trampar vatten i kvicksand medan du drar ner mig
Jag sjunker bara djupare varje minut du ger mig
Jag vägrar släppa taget jag kan inte hjälpa de
Jag är på väg att träffa botten och jag älskar de
Jag skulle hellre mista livet än å mista dig
Trotts att du förtrycker mig fördärvar mig förgiftar mig
Försök förstå hur jävla starkt jag hatar dig min älskling
Du är min last min börda min förbannelse min frälsning
Du är mitt liv min luft min själ mitt allt min enda vän
Du är sanningen och ljuset gör mig troende
Du är mitt gift min drog och mitt beroende

Frågor på det?
På em blev det ett fint pass löpning i Borlänge, Borlänge som för andra gången på kort tid imponerar med fina löprundor, kul kul. Imorgon drar lägret vidare, det blir en bra vecka detta.

Hööööj Jimpan

Inga kommentarer: