måndag 16 augusti 2010

I Falun påväg till Torsby

Jag är sedan igår hemkommen från Älvdalen där jag hade en kanon vistelse som gav ett knippe energi och bra träning. Jag har precis packat väskan igen för efter endast en dag hemma i Falun så drar jag igen. Denna gången är det dags att hedra Torsby med ett besök och där skall det klämmas lagg och köras hovfjällsrace.
Idag har jag förutom att tvättat och städat hela lägenheten NOGA också hunnit med två riktigt bra träningspass. På fm så körde jag och Kalle Gräfnings intervaller i den fria stilen och det blev ett tufft bra pass. Jag fick bita i rejält de sista två intervallerna och fick släppa lite lucka till Kalle som va mycket stark idag. Hela passet gick ok och jag är inte oroad över att bli lite avställd då vi hade bra tider idag på intervallerna, det är bra att bita i det riktigt sura äpplet ibland.
På em var det dags för löpning och då anslöt Adam Steen och hans hund Stella till mig och Kalle. Vi sprang en fin runda i i riktigt gött distanstempo och benen kändes riktigt fina efter förmiddagens intervallpass. Nedan ses två bilder från passet som jag stulit från Addes blogg, Tack Adde.

Jag och Adam är glada vid första dricka pausen.

Jag och Kalle lättar lite på trycket innan ny vätska fylldes på.
Höööj Jimmie

Inga kommentarer: