söndag 22 augusti 2010

Oj oj oj....

... va tiden går. Det har gått på tok för många dagar sedan jag senast skrev här på bloggen och det har väl hänt en del sedans sist. Som jag tidigare skrivit här på bloggen så var jag i veckan i Torsby några dagar för att få lite skidmil i benen. Det blev 5 pass i tunneln och det va inte speciellt mycket folk där och snurrade vilket är väldigt skönt, då kan man bara slappna av och åka och tänka på sitt utan något störande moment. Jag fick några fina skidmil i kroppen och också känna en del på skidtekniken som verkar sitta kvar hyfsat i kroppen sedan säsongens slut.
I Fredags va det dags för en träningsdag och lite möten med klubben. Det va kul att träffa lite folk som man inte sett på ett tag. Träningen bestod bland annat av stakintervaller i Bergebo, fin backe det där som verkligen tar ut sin rätt i slutet. Kroppen kändes inte så bra för min del, skidåkningen satt i lite gran kändes det som och jag var seg tycker jag. Hade också fin träningsverk i ljumskarna sedan jag körde klassiska intervaller i tunneln.
Igår så sprang jag vasastafetten med min löparklubb Sågmyra SK och där fick jag ta hand om den andra sträckan. Det är en sträcka som jag sprungit 2 ggr tidigare dock senast för 3 år sedan. Den var lika tungsprungen som jag mins den med en hel del löpning på hala stigar och spångar. Som vanligt när det är löptävling så är det jobbigt och också riktigt bra träning, kroppen fick sig en ordentlig duvning igår, gött dä. Jag är inte helt nöjd men min löpning igår då jag tycker att jag tröttnade alldelens för mycket på slutet. Det kändes som att den relativt hårda träningen tidigare i vecka satt lite i benen.
I morgon drar vi i Falun Borlänge SK och skidhögskolan igång ett hemmaläger så den kommande vecka kommer säkerligen innehålla ganska mycket och hård träning. Rapporter om det kommer så klart efterhand.
Allt för nu.

// Jimmie

Inga kommentarer: