fredag 3 september 2010

Race igår och fart idag.

Igår va det race med DSA (skidhögskolan) på kvällen och det va ett race i den fria stilen som va ca 9km enligt uppgift. Banan som startade i Aspeboda va flack och små kuperad i början och avslutades sedan med ett tyngre parti och målet va på toppen av en längre backe, närmare bestämt vid falucrossen för er som vet va det ligger. Racet gick ok men inte mer för min del då jag tycker att jag har det lite tufft med återhämtningen. Jag låg dock på så mycket det bara gick och tog ut det som fanns i kroppen för dagen, några resultat vet jag ännu ej. Det hela resulterade dock i en riktigt bra genomkörare för kroppen och det är sjukt kul att raca med nummerlapp på bröstet, det blir lite tävlingsnerv då.
Idag har ytterligare två pass avverkats varav det först startade 06.50 för att jag skulle hinna innan dagens skolövningar drog igång. Det är rätt gött att träna sådär tidigt faktiskt även om det tydligt känns att kroppen inte riktigt är med på noterna från början, men den vaknade ganska så kvickt till tycker jag.
Det är ju fredag och således på sin plats med en fredagslåt kan jag tycka, klicka här så hör ni veckans fredagslåt som jag gillar skarpt.

Trevlig helg på er Jimmie Johnsson

Inga kommentarer: