tisdag 21 september 2010

Torsby lägerdag 2, sprint intervaller

Andra dagen på detta läger i Torsby är snart ett minne blott. Idag har jag förärat tunneln med två besök. På fm kördes det sprintintervaller där vi körde två prologer, tre heat och sedan en epilog vilket är en prolog igen fast efter alla heaten. Ett race bestod av ett höger varv i tunneln. Jag tycker att passet gick ok för min egen del och jag lyckades vinna alla heaten som jag körde, det är ju alltid lika kul att vinna även om det bara är träning. Det är ju bra att träna sig på att vinna också:-).
På em körde jag ett distanspass klassiskt i tunneln och jag fick testa mina nya klassiska pjäxor som jag skrutit om är så sköna. Jag tycker att de va riktigt sköna att åka med och det är ju alltid kul när man får grejer som passar bra och är sköna, hela åk känslan blir så mycket bättre då. Det gick bra att åka skidor på em också tycker jag även om föret är lite segare än vanligt i tunneln i år, det är en känsla som jag delar med flera har jag hört.
Annars är det riktigt kul att vara på läger igen och vi är ett glatt gäng från Falun Borlänge SK och DSA så det blir lite skratt mellan passen också vilket är mycket viktigt.
Nu blir det lite kaffe och TV titt innan det är dags att krypa till kojs och ladda för morgondagen.

// Höööj Jimmie Johnsson

Inga kommentarer: