måndag 20 september 2010

Torsby lägerdag 1, bruten rullskida

Då är jag på plats i Torsby för att genomföra ytterligare ett läger och den känns riktigt skoj. Dock sattes psyket på prov nästan omgående på dagens fm pass. Det va ett hovfjällsrace som skulle köras och det gjordes också. Men för min del så tog det första racet slut efter ca 3min då jag trampade av stommen på min rullskida, där kom den första psykiska knäcken. Det va bara att kliva av racet vända tillbaka till starten, byta rullskidor och starta ett nytt race på egen hand. Grejen va den att de rullskidorna som jag böt till gick betydligt tyngre än de som jag startade race 1 på. Där kom den andra psykiska knäcken. Jag krigade mig dock upp och genomförde racet, där fick sig både kroppen och knoppen en riktigt fint pass. Tiden jag presterade var ok utifrån omständigheterna och känslan i kroppen.
På em blev det ett besök i tunneln där ett pass i den fria stilen gjordes, första passet i mina nya skatepjäxor, gött att redan nu kunna åka in de nya pjucken lite inför säsongen. Det krävs några timmar i pjäxorna innan de sitter optimalt på foten.

// Jimmie

Inga kommentarer: