fredag 24 september 2010

Torsby lägerdag 5, hmmmm

Sista dagen på lägret idag men först tar vi dag tre och fyra va?
Tredje dagen på lägret finns inte så mycket att säga om förutom att jag genomförde två pass i tunneln. Igår den fjärde lägerdagen va det dags för klassiskt race 10km i tunneln. Racet gick för min egen del ok tycker jag. Det kändes dock som att jag hade lite svårt att komma igång från start och hade gärna haft en race över 15km. Det är lite svårt att värdera resultaten från tävlingen då vissa valde att stå utanför spåret att åka där det gick betydligt lättare, dock tyckte jag mig se något skate skär här och där. Jag valde att hålla mig i spåret hela tiden och inte tänja på några regler, det kändes mest rättvist. Det hela slutade så med en fjärde plats för min del. På em igår körde jag ytterligare ett pass i tunneln. Det va lungt och skönt med inte så mycket folk vilket alltid är skönt. Dock va vi tre fristils giganter som körde några varv ihop, det va jag , Martin Larsson och Oskar Svärd vilka killar.
Idag tog lägret en lite tråkig vändning för min del då jag på grund av lite sämre signaler från kroppen beslöt att det blir till å vila idag. Det positiva i det hela är att de signaler jag känner nog tyder på att jag i den senaste tiden av ganska så mycket och hård träning har pressat kroppen över gränsen för vad den tål, så nu är väl den gränsen lite bortflyttad, gött dä.
Det är så klart tråkigt att missa dagens race i den fria stilen där jag va lite sugen på revanch från igår men det är ju inte nu det skall gå fort utan i vinter. Jag fick vara kvar hemma och städa köket istället, kul? men nu är det skinande rent.
Det är ju fredag idag så det blir ju en ferdags låt idag då. Jag lägger in en låt som speglar de tempo som jag skall hålla nu för att samla energi och bli på hugget igen. Klicka här för att höra låten.

Trevlig helg Jimmie

1 kommentar:

Anna Igelström sa...

Det låter kul med alla träningsläger som du är iväg på, men lite trist att du fick avstå racet. Hoppas att du är ok igen nu.