måndag 30 november 2009

2 pass med julstämning

Idag har det blitt 2 lugnare pass där jag har fokuserat på teknik och åk känsla. Det kom ca 5-6 cm snö inatt och det gjorde åk förhållandena mycket bättre. Jag har avverkat ett klassiskt och ett skatepass idag. Tycker att känslan är helt ok och jag kunde åka och känna in julstämningen, gött dä. Den snön som kom inatt gjorde det som sagt riktigt fint här och det går att åka lite andra slingor än bara konstsnö slingan.
Någonting som slår mig varje gång jag är i Idre är att det är så många människor från andra nationer här som definitivt inte kan åka skidor. Det lustiga är att de hänger på dessa människor ett skidskytte gevär som de far omkring och ramlar med, det känns inte helt säkert när man är inne bland de på stadion och varvar. Men de skall ha en eloge för deras slit för trotts att de är värdelös på att åka och har noll teknik så åker de som aldrig förr och när de ramlar reser de sig bara upp och så är det full fart igen. Jag har sett en del sköna vurpor idag.

I morgon blir det kallt säger de som vet:

Brrrr Jimpa

Inga kommentarer: