söndag 8 november 2009

Premiären gav mersmak

Bilder från dagens tävling, foto Henrik Bysell

På G!!

Vilofas ?

Bra tryck på stavarna.....

......sedan frånskjut.

Idag var det smygpremiär får man väl säga då det verkliga premiären sker nästa helg i Bruksvallarna. Det blev som jag trodde på förhand ett stakrace idag med blöta och skitiga snö förhållanden. Jag tycker att jag gjorde ett ok race även om jag inte är riktigt nöjd med resultatet som blev en 5:e plats 30 sek efter segrande Rikard Andreasson. Det var en ren stakbana men för dagen var det lite löst i spåret så jag tycker att det var svårt att få ut all kraft i stakningen. Ju mer man kötta på desto mera sjönk stavarna ner så man fick smyga lite. Jag tröttnade lite de sista varven men på det hela taget ett ok race som gav mersmak, det är kul att tävla.
Imorgon är det praktik som gäller igen hemma i Avesta och på Onsdag är det tänkt att jag beger mig upp till Bruksvallarna för att åka lite skidor inför den verkliga premiären nästa helg.


Höj Jimpa

Inga kommentarer: