lördag 14 november 2009

Sprint stak i Bruks

Ja dagens tävling blev en stakbatalj som slutade med placering 41 för min del. Ett resultat som jag inte är helt nöjd med. Jag hade hoppats på lite bättre men idag var jag inte bättre än 41. Föret idag var ny snö, -4 och det snöade ganska så mycket under hela förmiddagen då kvalet pågick. I morse när jag kom till tävlingsplatsen så testade jag både vallade och ovallade skidor men valet för min del var solklart, det blev ovallade skidor och stakning. Stakning borde passa mig bra men jag känner att den riktiga kryddan i kroppen inte riktigt vill infinna sig, då går det lite långsamt. Det är bara att köra på och hoppas att det lossnar snart, gärna tills i morgon.
I morgon är det 15km fristil som står på programmet och det är en riktigt fin bana som vi kommer att åka 3 varv på. Det skall bli riktigt spännande att testa fristilsformen i skarpt läge, jag tycker att den har varit god sedan en tid tillbaka Föret inför morgondagens tävling är lite svårt att förutspå men det blir milt och snöigt som det ser ut, hoppas bara att vi slipper nå regn. Hör inte vintern till känns det som. Nu inväntar jag middagen, undrus vad det blir för efterrätt dag?
Sedan undrar jag bara, hur kan man göra så här mot sitt eget land.

// JIMPA

Inga kommentarer: