onsdag 11 november 2009

Perfekt tajming

Det var ett tag sedan senaste uppdateringen så det är väl dags igen. De två senast dagarna har det varit mycket skola och träning, igår hade jag lite av en fartdag i träningen som gick bra. Just nu sitter jag på Sigges Fjällhotell i Bruksvallarna. Åkte upp dit på fm och det är tänkt att detta skall var mitt hem de närmaste 12 dagarna. Det skall bli riktigt skoj att vara här och dessa dagar brukar vara bland de härligaste på hela skidåret tycker jag. Här kan man äta, träna och sova allt är serverat, kan det bli bättre? Svar Nej jag tror inte det. På eftermiddagen idag väntar ett skidpass skate och resterande tiden fram till helgen blir det träning och tävlingsförberedelser inför helgens verkliga premiär. Förutsättningarna här sägs vara bra inte så mycket snö här i byn men det skall var tillräckligt och på fjället är det visst väldigt fint, låter bra det. Det verkar bli stabila minusgrader en tid framöver också, gött dä.
I morse var det -1.2grader och lite snö på backen, inga vidare träningsförhållanden alltså. Därför var det perfekt tajming att åka hit nu.

// Jimmie

Inga kommentarer: